Hva er det du vil og hvorfor vil du det?
"Jeg får det ikke til!"
Det er så lett i denne verden på nett å gjøre alt veldig fort og forsøke etter beste evne å henge med. Være med i all verdens grupper på Facebook, se hva alle andre gjør og selv sitte igjen med følelsen av å aldri komme i mål. "Jeg får ikke til dette her. Alle andre får det til..." og du bare fortsetter å kjøre på, men det eneste som skjer er at pengene raser ut. Men hva er det du egentlig vil?
Vi kan ikke alle gjøre million-suksess på nett bare ved å knipse. Det ligger som regel mye bak en suksess, også på nett. Og så er det en gang sånn at de som er først ute med noe, eller kommer rett i helene på innovatørene, gjerne får det beste utbyttet av det nye. Det som får alle oss andre til å tenke "WHOW! Det var jo kjempe lurt!". For alle oss andre som da kommer etter så er det ikke bare å kopiere. Tvert i mot.
Lykken er en business på nett.
Jeg møter mange gründere som ønsker å ha en business på nett. Et onlinekurs på nett. Som ønsker å produsere noe og selge enten fysiske produkter eller tjenester via nett.
Det ligger ofte et ønske om penger bak. Et ønske om en bedre økonomi som igjen vil gi mer frihet. Men også frihet i form av å ikke måtte gå til en fast jobb hver dag 8-4 men ha frihet til å styre tiden selv. Og oftest ligger det også et brennende ønske om å nå ut til flere med det de driver med. Nå ut til massen. Men i denne verden der vi bare kjører på, legger ut på sosiale medier nærmest vilkårlig, uten konkret plan, så blir ofte dette hvorfor glemt.
Er du der du ønsker å være?
Ta en titt på siden din nå. Er den i dag slik du ønsker den skal være? Presenterer og representerer den deg slik du ønsker å fremstå på nett? Og din business, slik du ønsker den skal vises, eller ikke? Hvorfor ønsker du overhode å være på nett?
Det er lett å tenke at "om bare jeg får opp det onlinekurset, da kommer pengene." "Om bare jeg kommer i gang med den bloggen, så vil jeg bli kontaktet av seriøse magasiner og kanskje forlag". Om bare jeg får opp den nettsiden, så kommer det til å komme masse forespørsler fra nye kunder". Det er ikke virkeligheten...
For å gjøre suksess på nett i form av at det ringer folk, folk tar kontakt med deg, du selger produktene dine, så ligger det en større jobb bak, og det starter med ditt Hvorfor!
For når du vet HVORFOR du gjør noe og hva som er viktig for deg så kan du styre tekstene du skriver, bildene du velger ut, fonter og farger, selve layouten på siden osv slik at du kan skape det du egentlig hadde tenkt, på nett.
Hva er ditt hvorfor?